Jamu

jamu susuk dara

jamu

APA ITU JAMU??

Jamu (herbal medicine) sebagai salah satu bentuk pengubatan tradisional, yang memegang peranan penting dalam pengubatan penduduk di negara berkembang. Kira-kira sekitar 70-80% populasi di negara berkembang memiliki ketergantungan pada ubat tradisional (Wijesekera, 1991; Mahady, 2001).
Secara umum jamu dianggap tidak beracun dan tidak menimbulkan efek samping. Khasiat jamu telah teruji oleh waktu, zaman dan sejarah, serta bukti empiris secara langsung pada manusia selama ratusan tahun (Winarmo, 1997).

Jamu adalah sebutan untuk ubat tradisional dari Indonesia yang mana himpunan daripada pelbagai tumbuhan herba yang di dapati di sekitar alam sekeliling yang di satukan, digaul bersama lalu ditumbuk agar sebati. Semua aktiviti itu dikenali sebagai meramu. Dari situ, khasiat dari himpunan tumbuhan itu dikumpulkan agar sebati sebagai penawar atau ubat. Secara kesimpulannya, Jamu bermaksud ramuan daripada pelbagai tumbuhan dari alam sekitar. (Menurut kaedah jawa)
Jamu diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi, berupa bahagian dari tumbuhan seperti rimpang (akar-akar), daun-daun, kulit batang, dan buah. Ada juga yang menggunakan bahan dari organ haiwan seperti hempedu kambing, hempedu ular, atau tangkur buaya. Seringkali kuning telur ayam kampung juga digunakan untuk tambahan campuran pada jamu gendong.

Jamu biasanya terasa pahit sehingga perlu ditambah madu sebagai pemanis agar rasanya lebih diminum oleh penggunanya. Bahkan ada pula jamu yang ditambah dengan anggur. Selain sebagai pengurang rasa pahit, anggur juga berfungsi untuk menghangatkan tubuh.
Terdapat tiga ciri sifat kumpulan herba dalam kandungan jamu :
1) kumpulan herba rencah utama = herba-herba yang berfungsi sebagai identiti jamu yang ingin diramu. Bersifat ubat pada pemakannya.
2) kumpulan herba rencah sampingan = herba-herba yang digaulkan bersama kumpulan herba utama dan dijadikan pemangkin agar kesan ubat menjadi lebih baik dan kukuh cara pengubatannya.
3) kumpulan herba rencah pelancar = herba-herba yang diadun untuk memberi kesan pelancar, agar mudah hadam pada yang memakannya. Ia juga membantu melancarkan pengaliran darah bersama penawar rencah utama serta membantu menghindar efek sampingan dari rencah utama. Biasanya ia terdiri dari kumpulan tumbuhan kunyit dan halia.

KEISTIMEWAAN JAMU

A) Kebaikan herba pelancar kunyit/halia

Hampir semua kandungan jamu tradisional mengandungi kumpulan herba pelincir. Ini bermakna kita selamat menggunakannya berdasarkan status herba sampingan seperti kunyit/halia yang membantu proses penghadaman, pencernaan serta melancarkan aliran darah. Ini amat membantu fungsi tubuh kita untuk menyesuaikan diri dengan jamu-jamu tersebut. Ini kerana :

1) jika tubuh tak dapat menyesuaikan diri dengan jamu tersebut ; herba pelancar ini akan membatu ia di cernakan ke sistem pembuangan.2) jika jamu itu sesuai dengan tubuh, herba pelancar itu akan membantu menyalurkan ia dengan lancar ke seluruh badan melalui aliran darah
3) herba pelancar juga akan membantu pemanasan badan agar penyakit dapat dikesan dengan cepat dan dapat diubati dengan mudah.

B) Keberkesanan dari amalan dalam tempoh yang lama

Terbukti pengamalan makan jamu dalam tempoh yang lama berupaya membantu memberi khasiat dalam banyak perkara. Malah ia tidak hanya berfungsi sebagai penyembuh satu-satu penyakit sahaja.
Contohnya :
1) mengamalkan jamu langsing/susut perut dengan lebih lama akan membantu melancarkan penghadaman makan. Ia juga membatu tubuh agar tidak dilekati selulit semula dan kekal langsing.
2) semua jenis jamu membantu sistem perpeluhan dan perdedaran darah dalam tubuh agar kekal sihat
3) semua jenis jamu membantu sistem regenerasi kulit tubuh dan memperkuatkan daya tahan tubuh. Ia membuatkan kita sukar di serang penyakit dan mengelakkan dijangkit penyakit yang sama.
4) jamu mengekalkan awet muda. Mengamalkan jamu terbukti membantu menguatkan daya tahan sel tubuh dan mengawetkannya dari di mamah usia

Kisah-kisah dongeng istana atau sejarah silam selalu mengisahkan tentang wanita berdarah bangsawan yang memiliki kecantikan terulung. Cantik, harum, berkulit halus dan bersih, adalah beberapa ciri-ciri yang sering digambarkan untuk kecantikan para puteri di istana diraja. Apa rahsia para puteri-puteri istana atau yang boleh kita ungkapkan sebagai turun temurun kebudayaan kita itu?

Dalam buku Herbal Indonesia Berkhasiat, Bukti Ilmiah dan Cara Racik keluaran Trubus mengungkap, ramuan semulajadi sudah digunakan oleh bangsa nusantara untuk kisehatan dan kecantikan sejak ratusan tahun silam. Yang tercatat, salah satunya adalah karya Serat Centhini (1814), yang sarat mengandungi ilmu ramuan-ramuan jamu.

Dalam buku tersebut diceritakan bahwa kebudayaan yang ditemukan mengenai cara hidup bangsa sejak dulu sudah menggunakan adunan rempah dan herba untuk menjaga kesihatan serta kecantikan. Yang paling banyak catatan mengenai penggunaan bahan semulajadi ini untuk kecantikan adalah kehidupan di istana keraton jawa, salah satunya dari Kerajaan Mataram, sekarang Yogyakarta pada tahun 1700an. Ditemui mengandungi kira-kira 3000 resepi pembuatan jamu.

Jenis-jenis jamu

Jamu gendong
Jamu hasil produksi di rumah-rumah (home industry). Yang cara pemasarannya adalah memasukan hasil olahan jamu yang telah dibuat ke dalam botol-botol yang kemudian disusun di dalam bakul. Untuk selanjutnya bakul tersebut akan digendong oleh si penjual. Hingga disebutlah namanya menjadi jamu gendong. Jamu ini dijual dengan cara berkeliling setiap hari. Jamu gendong pada umumnya digunakan untuk maksud menjaga kesihatan.

Jamu beras kencur
Jamu beras kencur berkhasiat untuk menghilangkan sengal-sengal pada tubuh dan sebagai tonik atau penyegar setelah seharian bekerja. Dengan membiasakan minum jamu beras kencur, tubuh badan akan terhindar dari sengal-sengal dan keletihan yang biasa timbul bila bekerja terlalu berat. Selain itu, beras kencur mampu mengurangkan batuk dan merupakan penawar yang tepat untuk batuk.

Jamu Cabe Puyang
Jamu cabe puyang dikatakan oleh sebagian besar penjual jamu sebagai jamu ‘pegal linu’. Ertinya, untuk menghilangkan sengal-sengal,keletihan,bias-bisa pada tubuh badan, terutamanya pada bahagian pinggang. Namun, ada juga yang mengatakan ia bergungsi untuk menghilangkan dan menghindarkan kebas-kebas, menghilangkan seram sejuk pada badan atau demam. Seorang penjual mengatakan minuman ini baik diminum oleh ibu yang sedang hamil trimester ketiga dan jika minum jamu cabe puyang secara teratur setiap hari, apabila bayi lahir ia akan bersih dan bau tidak hamis. Jamu cabe puyang banyak mengandungi zat besi dan berkhasiat untuk menambah sel darah merah bagi yang kurang darah atau anemia.

Jamu Kudu Laos
jamu kudu laos adalah untuk menurunkan tekanan darah, melancarkan peredaran darah, menghangatkan badan, membuat perut terasa nyaman, menambah nafsu makan, melancarkan haid, dan menyegarkan badan.

Jamu Kunyit
Jamu kunir asam dikenali sebagai jamu untuk menyegarkan tubuh atau dapat membuat tubuh menjadi dingin. Ada juga yang mengatakan bermanfaat untuk menghindarkan dari panas dalam atau sariawan, serta membuat perut menjadi dingin, melancarkan haid. Jamu jenis ini dilarang untuk dimakan oleh ibu yang mengandung di awal kehamilan sehubungan dengan sifatnya yang melancarkan haid.

Jenis-jenis jamu lain termasuklah; Jamu Sinom,Jamu Pahitan,Jamu Kunci Suruh dan Jamu Uyup-uyup/Gepyokan

Ada pelbagai jenis jamu dijual di pasaran pada masa kini. Jamu masih releven di zaman ini kerana bahan-bahan nya masih mampu memantapkan tubuh badan dan kesan yang berpanjangan walaupun agak lambat bertindakbalas, berbanding produk-produk moden yang lebih kepada bahan sintetik yang memberikan kesan yang cepat tetapi tidak berpanjangan. Jamu Susuk Dara merupakan antara produk jamu yang terhebat di pasaran online di Malaysia. Tak kenal maka tak cinta. Dah kenal, anda semakin jatuh cinta. Jamu Susuk Dara mementingkan konsultanti perihal masalah yang dialami oleh pengguna sebelum mengesyorkan produk yang benar-benar sesuai. Pengguna dinasihatkan untuk mendapatkan khidmat rundingan daripada agen/pengedar/stokis sah dan berdaftar sebelum membeli. Awas! produk tiruan juga semakin berleluasa.

jamu susuk dara

jamu susuk dara

Cara Penyediaan, Lagi Koleksi Testimoni Collagen Herbarium U-white Jsd

jamu susuk dara

cara penyediaan collagen herbarium jsd

[CARA PENYEDIAAN HERBARIUM]

ni nak share cara penyediaan COLLAGEN HERBARIUM nih..cara-caranya:-
1. Koyakkan sachet COLLAGEN HERBARIUM, then tuang masuk serbuk collagen tu ke dalam gelas or shaker.
2. Masukkan air sejuk/suhu bilik ke dalam gelas lbh kurang 150ml macam tu la..jangan tuang air panas pulak ye..hilang khasiat collagen tu nanti!
3. Kacau perlahan2, or kalo yg masukkan dalam shaker tu leh shake shake shake laa..
4. Perahkan satu hirisan lemon ke dalam air biru tu tadi..kacau2 lagi smpai sebati..
5. Then tunggu apa lagi? minum ler..baca bismillah dulu yeee..
p/s: bole juga tambah ketul ais ckit..tapi jgn selalu2 buat ye..ais xelok sgt utk peranakan wanita..

Hasilnya?? kulit lebih putih, cerah, lembap, berseri-seri dari dalam..badan semakin slim ada shape dan bertenaga sepanjang hari..insyaAllah!

testi20

 

jamu susuk dara

testimoni herbarium jsd

 

jamu susuk dara

testimoni herbarium jsd

 

Bagi ibu-ibu yang sedang hamil dilarang minum collagen ni ye..tapi walau bagaimanapun, collagen HERBARIUM ini bole dibuat masker pada muka..caranya, tuang sedikit serbuk collagen (lebih kurang sesudu besar) kemudian campur dengan bedak sejuk yang anda ada (atau campur bersama-sama Bedak Seri Cahaya keluaran JSD)..campur sikit air (agak-agak tak likat, tak terlalu cair) dan sapu pada wajah..tunggu sehingga kering lebih kurang tempoh 30minit, dan bilas. Hasilnya kulit lebih tegang, lembut dan cerah sekata!! Amalkan 2-3 seminggu untuk kulit bermasalah..yang tak hamil pun boleh guna tips ini..ditambah dengan minum collagen, lagi la cepat kesannya!

jamu susuk dara

testimoni herbarium jsd

 

jamu susuk dara

testimoni herbarium jsd

 

jamu susuk dara

testimoni herbarium jsd

 

jamu susuk dara

testimoni herbarium jsd

 

jamu susuk dara

testimoni herbarium jsd

 

 

[KOLEKSI TESTIMONI COLLAGEN HERBARIUM]

Antara koleksi testimoni selepas penggunaan COLLAGEN HERBARIUM..nak kulit putih gebu? nak slim? nak awet muda? meh cuba COLLAGEN HERBARIUM dgn 5,000,000mg fresh sea collagen peratus pemutihan lebih tinggi daripada collagen biasa.

Normal price >> rm78 sekotak tidak termasuk kos poslaju.

Promosi Gempakk >> rm125 untuk 2 kotak termasuk kos poslaju seluruh Malaysia 

SMS/WASSAP ONLY : 0135024135 (SAFURA) UNTUK INFO LANJUT

Koleksi Testimoni Berjaya Hamil Menggunakan Produk-produk Jamu Susuk Dara

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni hamil dgn produk jamu susuk dara

 

Antara koleksi testimoni yang berjaya hamil dengan produk-produk JSD..Alhamdulillah~ dgn izin Allah s.w.t kerana produk2 JSD adalah berfungsi menyihatkan dan menyuburkan rahim. Apabila rahim dah cukup sihat dan subur, maka mudahlah proses kehamilan tu terjadi, InsyaAllah!

=========================================================================================

SILA DAPATKAN RUNDINGAN TERLEBIH DAHULU SEBELUM MEMBELI..SMS/WASSAP SAYA DI TALIAN 0135024135 (SAFURA – PENGEDAR SAH JSD) >> (NO CALLING2 PLZ..HARAP FAHAM)

ATAU DAPATKAN RUNDINGAN DARIPADA AGEN2 TERLATIH SAYA TERLEBIH DAHULU..SENARAI AGEN SILA KLIK <<DI SINI>>

**AMARAN!! PLZ DAPATKAN CONSULTATION DENGAN AGEN/PENGEDAR/STOKIS YANG SAH DAN BERDAFTAR SAHAJA SEBELUM MENGGUNAKAN DAN MEMBUAT PEMBELIAN PRODUK2 JAMU SUSUK DARA..PLZZZ..INI UNTUK MEMASTIKAN PRODUK TERSEBUT SESUAI ATAU TIDAK DENGAN PENGGUNA..DEMI KESIHATAN PENGGUNA..PASTIKAN PRODUK YANG DIBELI ADALAH ORIGINAL YANG DIJUAL OLEH AGEN/PENGEDAR/STOKIS YANG SAH SAHAJA!**

Koleksi Testimoni Resdung ~ Magic Clear Sinus Soap, Bedak Seri Cahaya dan Jamu Seri Cahaya

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap dan bedak seri cahaya – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap dan bedak seri cahaya – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni SET RESDUNG JSD

 

jamu susuk dara

testimoni SET RESDUNG JSD

 

jamu susuk dara

testimoni SET RESDUNG JSD

 

jamu susuk dara

testimoni SET RESDUNG JSD

jamu susuk dara

testimoni SET RESDUNG

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni magic clear sinus soap dan jamu seri cahaya – jamu susuk dara

 

jamu susuk dara

testimoni jamu seri cahaya – jamu susuk dara

 

Koleksi Testimoni Magic Clear Sinus Soap, Jamu Seri Cahaya dan Bedak Seri Cahaya..memang thorrbaikk gabungan ketiga2 nya untuk masalah resdung tau. Sabun membantu merawat kulit yang dihinggapi kuman resdung..yang bedak pula mematikan kuman2 resdung n bertindak memudarkan bekas jerawat seterusnya melicinkan kulit muka. Kalo resdung dah terlalu teruk, boleh digunakan sekali bersama-sama Jamu Seri Cahaya (Jamu Resdung) untuk mematikan terus ulat-ulat resdung dari dalam.

<<INFO JAMU SERI CAHAYA>>

<<INFO MAGIC CLEAR SINUS SOAP>>

<<INFO BEDAK SERI CAHAYA>>

=========================================================================================

SILA DAPATKAN RUNDINGAN TERLEBIH DAHULU SEBELUM MEMBELI..SMS/WASSAP SAYA DI TALIAN 0135024135

(SAFURA – PENGEDAR SAH JSD) >> (NO CALLING2 PLZ..HARAP FAHAM)

ATAU DAPATKAN RUNDINGAN DARIPADA AGEN2 TERLATIH SAYA TERLEBIH DAHULU..SENARAI AGEN SILA KLIK <<DI SINI>>

**AMARAN!! PLZ DAPATKAN CONSULTATION DENGAN AGEN/PENGEDAR/STOKIS YANG SAH DAN BERDAFTAR SAHAJA SEBELUM MENGGUNAKAN DAN MEMBUAT PEMBELIAN PRODUK2 JAMU SUSUK DARA..PLZZZ..INI UNTUK MEMASTIKAN PRODUK TERSEBUT SESUAI ATAU TIDAK DENGAN PENGGUNA..DEMI KESIHATAN PENGGUNA..PASTIKAN PRODUK YANG DIBELI ADALAH ORIGINAL YANG DIJUAL OLEH AGEN/PENGEDAR/STOKIS YANG SAH SAHAJA!**

Kebaikan di dalam kandungan Collagen Herbarium U-white Susuk Dara

jamu susuk dara

kandungan di dalam herbarium JSD

jamu susuk dara

collagen herbarium jsd

 

COLLAGEN HERBARIUM U-WHITE (RM78)

GABUNGAN COLLAGEN,GLUTATHIONE,BLUEBERRY, POMEGRANATE, BERRIES, ROSELLE, GINGER DAN LEMON UNTUK
MENCANTIKKAN KULIT,MENGENYANGKAN,MENGURANGKAN BERAT BADAN.HERBA BERTINDAK UNTUK ANTI KANSER&ANTI RADANG.
IANYA JUGA UNTUK MENGURANGKAN RASA KETAGIHAN PEROKOK DAN PENCINTA COFFEE.

FOKUS YG MAKSIMUM KESAN YG LEBIH CEPAT UNTUK MENCANTIKKAN DAN MEMUTIHKAN KULIT DARI DALAM!!

BERIKUT RINGKASAN KEBAIKAN DI DALAM KANDUNGAN COLLAGEN HERBARIUM INI:

1. RINGKASAN KEBAIKAN COLLAGEN>> membantu melambatkan penuaan, memberi tenaga kepada tubuh badan, mengekalkan berat badan ideal, membantu mengurangkan sakit sendi, memberi kebaikan terhadap kulit, tulang, otot dan salur darah

2. RINGKASAN KEBAIKAN GLUTATHIONE>> Meningkatkan kecerahan warna kulit (memutihkan) seluruh badan. Ini kerana kesan pemutihan terjadi dengan sangat baik, Melembutkan dan menghaluskan tekstur kulit (glowing), Kulit menjadi kenyal dan anjal, Memelihara kesihatan rambut & kuku.

3. RINGKASAN KEBAIKAN BLUEBERRY (BERI BIRU) >> Merawat Jerawat, Melindungi kulit, Mencegah kedutan, Mencegah infeksi saluran kencing, Menurunkan Kolesterol Jahat, Menjaga Fungsi Otak, Meningkatkan sistem imun tubuh, Menjaga penglihatan dan kesihatan mata, Mencegah sembelit dan gangguan pencernaan, Melindungi tubuh dari kanser.

4. RINGKASAN KEBAIKAN POMEGRANATE (DELIMA) >> bersifat anti-aging. Kandungan senyawa di dalamnya mampu melindungi tubuh dari radikal bebas, melindungi organ ginjal, hati, mencegah serangan jantung, memiliki kemampuan dalam mensintesis kolesterol dan kemudian menghancurkan zat radikal bebas yang ada di dalam sistem vascular kita, mengelakkan kanser terutamanya kanser kulit dan payudara, sifat anti-oksidan yang ada di dalam buah delima mampu melindungi komponen genetika tubuh manusia, mencegah tekanan darah naik, mencegah diabetes di mana delima mampu menyeimbangkan kadar gula di dalam darah sekaligus meningkatkan kepekaan tubuh terhadap keberadaan insulin, mengoptimalkan kesan ubat-ubatan yang dimakan ini kerana pati buah delima sendiri diketahui mampu meningkatkan kesan kebaikan ubat-ubatan.

5. RINGKASAN KEBAIKAN BERRIES (BUAH-BUAH BERI) >> antioksida yang tinggi, kaya dengan sumber fiber untuk membantu sistem penghadaman yang sihat serta Vitamin C yang bukan sahaja membantu meningkatkan sistem imunisasi, malah membuatkan kulit sihat berseri, mampu meningkatkan tahap tenaga, kesihatan mental dan sistem imunisasi. Ia juga membantu menambahbaik penghadaman, peredaran darah dan tidur di samping membantu mengurangkan berat badan dan menjana jantung yang sihat, melindungi daripada gejala penyakit berkaitan usia seperti kabur penglihatan dan hilang daya ingatan jangka pendek, membersihkan darah dan hati, menguatkan buah pinggang serta pendengaran, membantu memperlahankan proses penghadaman dan mengekalkan kadar metabolisme yang tinggi dan seterusnya membantu tubuh membakar lemak, juga terkenal dengan khasiat anti-kanser yang handal. Buah ini juga membantu merawat serangan asma, mengurangkan kolestrol dan melindungi otak daripada kerosakan saraf berkaitan dengan usia.

6. RINGKASAN KEBAIKAN ROSELLE >> Anti Penuaan. Roselle mempunyai Vitamin C yang tinggi dan berserat akan melambatkan proses penuaan dan mencegah berlakunya penyakit kronik. Keupayaannya meminimakan kerosakan yang dimusnahkan oleh radikal bebas merupakan sebab utama seseorang yang mengamalkan Roselle akan kelihatan muda dan berseri wajahnya. Pencegah Penyakit Kardiovaskular, di mana pengamalan Roselle akan membantu mencegah ketebalan LDL di arteri dan sekaligus mengelakkan dari terjadinya penyakit tekanan darah tinggi, Mencegah kanser, Mengubati demam panas/selesema, resdung (alergi) dan lelah (asma), mengurangkan masalah stress / sukar tidur. Bagi mereka yang menghadapi masalah stress dicadangkan mengambil Roselle dimana ia akan bertindak menurunkan suhu dan mempengaruhi mood pesakit. Roselle juga amat baik untuk masalah dengkur semasa tidur. Amat baik untuk mereka yang menghadapi luka luar dan dalam, kecederaan, mengatasi masalah penyakit kulit, penenang dan sebagainya.

7. RINGKASAN KEBAIKAN GINGER (HALIA) >> mengandungi air, karbohidrat, serat, kalium, fosforus, kalsium, tenaga, protein, gentian, niasin, asid amino, gingerols, oleoresin, pati minyak, vitamin A, B dan C, lemak dan asid organik. Ia dikatakan dapat merawat penyakit banyak angin dalam badan, sakit kepala, sistem pencernaan bermasalah, sakit jantung, muntah, cirit-birit, disentri, asma, sakit perut, reumatisme, pengaliran darah bermasalah, mati pucuk, lemah tenaga batin, keracunan udang, badan kesejukan, sakit pinggang, urat saraf lemah, mabuk kenderaan, batuk kering, kejang, buang air berlendir dan darah haid berbau hamis, berupaya memanaskan tubuh, membantu proses pencernaan, melembutkan dinding perut, membuka saluran hati yang tersumbat akibat hawa dingin dan lembap. Halia juga meningkatkan kekuatan seks dan mengatasi angin duduk yang berlaku pada usus dan perut juga berfungsi sebagai julap dan boleh membebaskan tubuh dari toksin yang berbahaya. Halia juga amat berkesan untuk melarutkan lendir dalam badan.

8. RINGKASAN KEBAIKAN LEMON>> Lemon kaya dengan antioksidan yang menyahaktifkan radikal bebas dan menghalang pelbagai penyakit berbahaya seperti strok, penyakit kardiovaskular dan kanser, membantu menurunkan tekanan darah dan meningkatkan paras kolesterol baik (HDL), membersihkan sistem penghadaman dan hati, meningkatkan produksi antibodi di dalam darah untuk menentang pelbagai jangkitan dan serangan mikroorganisma, merendahkan risiko kanser kolon, prostat dan payudara. Ia turut mencegah kerosakan metabolisme dalam sel yang akan menukarnya menjadi karsinogenik, membantu mengurangkan masalah sakit colic dan gastric, mengubati asma. mencegah dehidrasi dan kesan diarea. Ia juga membantu memberikan cahaya keserian wajah, mengatasi inflamasi lidah, stomatitis atau gingivitis di dalam mulut. Berkumur dengan jus lemon juga dapat menyingkirkan plak, memutihkan dan menguatkan enamel gigi. Ia juga mengubati jangkitan tekak dan bagus untuk rawatan diphtheria.

Minuman khas untuk mereka yang selalu tak sempat nak sarapan ….
Rata2 pengguna yang sudah mencuba minuman ini memberi komen
yang mereka tak perlu nak bersarapan pagi dan
kekal kenyang hingga tengah hari …JOM CUBA SEKARANG!!

>> PROMOSI GEMPAKK!! 2 KOTAK = RM125 FREE POSTAGE!! + AUTOMATIK LAYAK JADI AGEN JSD (harga biasa rm78 belum termasuk kos pos)

>>SMS/WASSAP ONLY : 0135024135 (safura) untuk info lanjut

KOLEKSI TESTIMONI HERBARIUM U-WHITE:

http://jamususukdara.net/category/collagen-herbarium/testimonial-her/